Thursday, October 22, 2009

lagu sekolah

ilmu pelajaran dituntut
tugas pelajr dan penuntut
di laut ,di darat,di udara
sinar ilmu bercahaya

taat setia rajin dan usaha
waspada sabar asas jaya
sikap jujur ikhlas dan berjasa
alat pembangunan negara

putera puteri nan jaya sakti
semat ilmu isi di dada
bela ibu pertiwi
bekal perwira berjasa

dengan lambang warna pilihan
megah berdiri berkibaran
gambaran suci kemenangan
pelajaran suluh penghidupan

ikrar pelajar*

bahawasanya kami,pelajr pelajar
s.m.k. telok datuk berikrar,
akan sentiasa mametuhi peraturan peraturan sekolah
dan menjadi pelajar yang berakhlak mulia
belajar bersungguh-sungguh untuk mencapai semua a
dalam pmr ,spm dan stpm
menjaga harta benda dan persekitaran sekolah,
menghormati ibu bapa,guru-guru,kakitangan sekolah
dan rakan -rakan pelajr
berusaha dengan penuh dedikasi
mencapai kecemerlangan dan menjaga imej sekolah.,..

何解?
明天就要办离校手续
邹学哥学姐说:
有些老师会吩咐你畅校歌
对于我来说,向来混水摸鱼
如今可是一大差事啊!

感觉上,整个过程就想过战游戏
要填完koku先,再去拿签名
感觉很扑朔迷离
哈哈

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
我真得有那么stuborn吗?
我不知道。谁出问题了?
我?还是谁?
我真得很茫然,我不知道我要怎样做
才能达到你的标准
stuborn,stuborn不断冲你口中说出
心,有多痛你知道吗?
当然,你是为我好,可是,你可以用另一种方式吗?
我不能消化你的方法。。。
如今,我已经尽我能力去改变了
当然,就像光庭曾经讲过:
语文课,没有基本,就会很辛苦
原本,我还以为,靠我的努力,应该可以受到肯定
然而,事与愿违。
今天,霎那间的开炮,让我无从招接
我已经低声下气地去问你了,
我想学,可是,你可以不要再讲我stuborn了吗?

2 comments:

超群 JaCkSoN said...

我们koko分数,离校证书全部都填好了。

你哪里是stubborn,是坚决啦。


要毕业了,要毕业了,要毕业了。


要SPM了。要SPM了,要SPM了。muak

ShaN said...

你是说:番薯,你打从远方归来吗?

哈哈,还扑朔迷离..@.@